zondag 9 januari 2011

PVS23 Graphic Novel verhaal


Voor de duidelijkheid:

Graphic Novel
Eigen geschreven verhaal, Daphne.


Hallo, ik ben Daphne. Ik ben 16 jaar en woon met mijn vader in een groot huis aan het bos. Ik heb iets heel bizars meegemaakt. Er kwam een meisje op mijn pad, eerst was ik bang van haar tot ik er achter kwam wie ze was, mijn zusje die me wat duidelijk wilde maken. Het is mijn taak om mijn gebeurtenissen aan jou te vertellen.

Het is avond en ik ben alleen thuis, want m’n vader heeft nachtdienst. Ik lig in bed en kan maar niet in slaap komen. Ik loop naar het raam en kijk dromend naar de sterren. Opeens valt me op dat er iemand op straat loopt. Wie loopt er op dit tijdstip nou nog over straat? Ik keek eens goed en schrok, ik kon me niet meer bewegen en bleef maar kijken. Totdat het naar mij keek, ik wist niet hoe snel ik onder de dekens moest komen, ik was doodsbang.

Opeens hoorde ik gerommel aan de voordeur. Ik was bang en wist niet wat ik moest doen. Misschien was het papa. Ik kwam voorzichtig van onder de dekens en liep naar mijn kamer deur. Ik opende de deur en keek om de hoek. Wat ik toen zag zal ik nooit vergeten. Een meisje, een heel eng meisje die de trap op probeerde te komen. Het leek er op alsof ze niet kon lopen.

Ik gooide de deur met een klap dicht en schoot weer terug onder de dekens. Ik hoorde dat mijn deur open ging, langzaam en krakend. Ik begon hevig te beven van angst. Ik hoorde de voetstappen dichterbij komen. Of nou ja, het leek eerder of iemand zich over de grond sleepte. Ik voelde een kille wind, een ijzige adem onder de dekens doorkomen. Voor ik het wist werden de dekens met een ruk van me afgetrokken. Ik slaakte een kreet van doodsangst. Maar toen zag ik mijn verbaasde vader voor me staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten